Företag och föreningar kan faktureras. Ta då personlig kontakt för beställning och bästa lösning.

Som privatperson vid beställning i vår webbshop betalar du till Klarna och får varorna hemskickade. Vill du hämta vid vårt lager beställer du via mail eller per telefon och betalar antingen via bankgiro i förskott eller kontant alt swish vid hämtning. Du har också möjlighet att delbetala din order via Klarna. Alla priser är inkl. moms.

Konsuments (privatpersons) ångerrätt vid distansavtal

Skulle du av någon anledning ångra ett köp, har du ångerrätt i 14 dagar. Varan ska returneras i oförändrat skick. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Returfrakten betalas av kunden. Du har även rätt att få pengarna tillbaka inom 30 dagar om du utnyttjar ångerrätten. När Agilityshopen.se får tillbaka varan och kunnat konstatera att den inte är skadad, betalar vi tillbaka, förutsatt att du returnerat samtliga varor i din order.

Vid eventuell reklamation, ta kontakt med Agilityshopen.se.

Transportrisk

Som kund ansvarar du för att vid mottagandet kontrollera så att din försändelse inte är transportskadad.   Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, måste du genast på plats anmäla detta till fraktbolaget eller till utlämningsstället genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Om skadan ej anmäls vid mottagandet  står inte Agilityshopen.se för transportskadan.

Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom tre (3) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta Agilityshopen.se. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan skall kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller annan åtgärd vidtas för att åtgärda felet.

Agilityshopen.se kan tyvärr inte ersätta i efterhand anmälda transportskador.

Oavhämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss. Vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *